Inte Precis Som Du ! Mina Ord, Mina Tankar & Mitt Liv !

Alla inlägg under april 2007

Av Tjärnmo - 13 april 2007 22:00


Idag är det Fredag! =) Och Idag är min underbara son två veckor o en dag:) Han föddes den 29/3 01.07
Men var beräknad den 19/4 Så om man säger så här så blev jag lite stressad när vattnet gick halv 8 på kvällen... för den dagen så vart de sååå mkt som jag skulle göra, det blev likxom inte riktigt klart...
 
Den 28/3 - Var i skolan o allt var lungt o bra :) väntade in den sissta lektionen, Ansvarsfull alkohol hantering med vår Hallon... Hehe Och plötsligt så kändes de väldigt konstigt i magen o gjorde ont, klassen typ omringade mej o lilla Calle skulle hålla upp mitt huvud av en konstig anledning :P

Men han är juh så gullig! :P Kändes trygg... :) 

Humm... o tydligen så hade Robin gått in till statstirassen o sagt till jocke, Anna och Rebecca att nu sitter Johanna i trappan o ska föda...

HAHAHA!

Men men.. o tjejerna i klassen satt jämte o fråga: Johanna vad gör du nu om vattnet går?

Jag svarade: Hum... Haha.. jag tar o ringer morsan o säger att ja behöver nya byxor:P

O sen efter ett tag så lungnade magen sej o det var lektion... vi kolla bara på en film så vart väldigt lungt... o sen när den var slut fick vi sluta så min mamma hämtade mej o vi åkte o handlade lite o sen åkte vi hem... när vi kom hem så skulle jag o hon göra en smörgåstårta o även en tårta...

Så när bottnarna var klara på smörgåstårtan så skulle jag gå ut å hämta bären till tårtan, men hann bara släppa ut hundarna o klappa katterna lite o sen när jag skulle gå då så gick vattnet... så jag sa till mamma: Mamma jag tror mitt vatten gick nu... Och då var kl: 19.30 typ o hon sa: okej, men kom in o hoppa in i duschen o de gjorde jag. Medans jag var i duschen så packade mamma min väska o ringde förlossningen osv... o sen var vi på förlossningen runt 21.00 o när jag kom dit så trodde dom inte att vattnet hade gått så jag hade på mej en STG- för att kolla barnets hjärtljud osv... så hade de i 30 min typ o sen var jag tvungen att gå lite fram o tillbaka..

Men jag sa att näe nu har jag så jä-kla ont i magen så dom måste gå in o kolla, det gjorde dom och då såg dom att vattnet hade gått och då fick jag mer hjälp, lustgas och nålar :) Hela förlossningen från att vattnet gick tog de 5 o en halv timma och 37 min var de att krysta.

 

Sen var min lille son ute:D KL: 01.07 Fast jag kunde inte få upp han på bröstet me en gång, för han hade en för kort navelsträng... så min mamma klipte av den o sen fick ja upp honom :D Viklen underbar känsla det är!!!

 

Visst att föda de gör ont! Men inte så ont att man inte skulle göra om det. Jag trodde att de skulle vara mkt mkt mkt värre än vad det egentligen var... o sen glömmer man bort allt som man sagt o hur ont de gör när man ser att den lille krabaten har kommit... för allt är så  

UNDERBART! ÄLSKAR DEJ MIN LILLE LUCAZ!!!! <3<3<3


Lucaz Född: 29/03-2007 01.07

  
Du kom in i mitt liv som en räddare i nöden...

Jag... jag lämnade nästan mitt liv åt döden...

Du fick mej att skratta, Du fick mej att le...

Du fick mej att se en framtid...

De var du som fick mej att se...


Vad vore jag då utan dej...

 

 

Du är de BÄSTA som hänt lilla

 

 


mej!


 


Presentation


Johanna här, jag är 24 år. Singel, ung mamma & bor i Falkenberg med min underbara son - Lucaz.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Era Tankar... Era Ord !

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken Årstid Är Bäst? Skriv gärna varför i gästboken!!!
 Sommar
 Vår
 Höst
 Vinter
 Vet ej !

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Min Räddande Ängel

- Lucaz, min prins... du är min räddande ängel! Du skulle bara veta, vad otroligt mycket du betyder för mej... Att jag är en ung mamma för dej är det BÄSTA för mej som någonsin hänt ! Älskar Dej Av Hela Mitt <3: A !

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards