Inte Precis Som Du ! Mina Ord, Mina Tankar & Mitt Liv !

Alla inlägg under oktober 2009

Av Tjärnmo - 26 oktober 2009 22:22





Idag har det typ inte hänt nåt alls... bara varit hemma & haft de lungt.

 

Fast blivit smått irriterad på Mathias när han ska sova bort hela dagen & tro att han ska slippa göra nåt... Att jag ska göra allt! :(

& att han ska hålla på å retas & tetas...

Inte alls kul...



Men men... de är iaf bättre nu! :)







  


Idag har jag & Lucaz bakat, kanske märks... han älskar smeten ;) Hihi...


Vi bakade typ en Tiger/sockerkaka :D



Annars har det inte hänt nåt...


Känner idag att de är riktigt keligt, inte mkt att göra... Men men, de behövvs la sånna dagar me.





Imon Tisdag

Kommer tilda & maggan ner, för att kolla på lägenheten... & tilda bus ville kolla stan med. :D

Annars vette tusan va som händer imon, inte planerat så mkt i min kalender nu...


Men i November då kommer de hända en del grejjer ;)


Längtar!!! :D

Av Tjärnmo - 25 oktober 2009 21:19

 Ja, de kan man juh lungt säga att de är...

När de blir mörkt vid 16.00 så äre illa! :(

 

 

Jag gillar inte alls att de blir så mörkt, så fort :( Blir lite deppigt de.

 

Fast på ett sätt äre mysigt när man har tända ljus osså... ;)

 

 

 

Men men... idag har jag & thias varit på Ge-kås en sväng.

Efter de så hämta vi Lucaz som har varit från igår till idag hos Lisa.

Så vi har varit lite barnlediga, kom i rätt tillfälle... Men direkt så saknar man juh han igen! <3

 

Men de är viktigt det med :)

 

 

 

Så idag sen när vi kom hem så har vi lekt & jag fixat käk... osv.

Men varit lungt å skönt...

Nu även tvättar jag... varit rätt mkt tvätt nu.

Så jag känner att jag börjar bli trött...

Kanske är dags att gå & sova snart...:P hehe.

 

 

 

Men men...

 

Imon äre Måndag igen...

 

Får se va som händer då... :)

 

Någon som ska hitta på nåt kul?

 

 

 

 

Älskaar min familj! <3 <3 <3

 

 

 

 

 

 Ha re fint!

Av Tjärnmo - 24 oktober 2009 00:10

Gick & la mej alldelss för sent igår, så imorse när Lucaz ville upp va ja riktigt tött... vi satte hos vid tv:n & kolla på barnpogram. ;)

 

 

 

Vaktmästaren var här idag & fixade lite saker:

 

 

 

 

 

 

Sen fick jag medelande från gumman Jessika som vill Luncha...

Innan det fixade jag käk till grabbarna här hemma & cykla sen ner till stan.

 

 

 

 

 

Hämtade även mitt Id-kort idag, gick väldigt snabbt tycker jag! :D

 

 

 

Men annars hände de inte så mkt... Va en lugn dag. Med mycke mys! :D

Av Tjärnmo - 23 oktober 2009 00:46

Hemma haft de lungt, Lucaz är sjuk ännu... så han är med hemma. Vi Myyyser! ;)

 

 

Men sen har jag även varit på möte...

me syo:n - för att veta hur jag ska göra...

Det blev :

En fixad ansökan till komvux.

 

Hemma sen hela dagen & myst me Lucaz... :)

MYYYYYSA! <3

 

 

 

 

 

 

Pratat me underbara Maja i telefon på kvällen hur länge som hellst! :)

Vi har alltid mkt att prata/diskutera om :D KUL KUL!!!! <3<3<3

 

 

 

 

 

 

Fredag:

Ringa:

  1. Katerinebergsfolkhögskola
  2. Dagis



Mer får vi se  va som händer... Hare kanon!

Av Tjärnmo - 21 oktober 2009 22:36



Lucaz, vaknade och var hes imorse, va som att han knappt hade någon röst kvar.

Han även hostar rätt mkt... Så han får ta & vara hemma.

 

Medans jag var på möte i stan så var han här hemma med Mathias...

Sen kom de in en liten stud till stan för att hämta mej, då såg vi att de var Marknad på torget... så gick där lite.

 

Sen skulle jag även på ett möte på Fami.

 

Trött & sliten känner jag mej... även om de inte hänt så mkt idaag.

 

 







Mitt Nya Yrke?

  

Hemma Fru!










Imon:

Möte med syo igen på skolan...

Får se va de leder till denna gången!








ajja, de va la allt för mej...




 Hoppas ni har de gott!





Av Tjärnmo - 21 oktober 2009 01:17

Ja, så fick de bli... ringde MVC idag för att boka en tid till doktor, för att Lucaz har hostat sen igår & jag ville kolla så att det inte var nåt annat farligt, för han var väääldigt hes imorse. Sen även snorig, så antagligen är de juh en vanlig förkylning.

 

Men kl: 11.20 fick vi en tid.

Jag ringde dagis & sa de att vi ska träffa doktorn, så att de är bättre att han är hemma idag.

 

Lucaz fick lite slemmlösande medicin som jag sen efter hämtade ut på apoteket...

För att underlätta för han på natten.

Jag har även lagt böker på golvet som sängen står på för att underlätta...

 

Men de blev Halmstad en liten sväng för att hitta skor till Lucaz & mej, han fick ett par dagis-vinterskor och ett par utefodrade skor... och jag ett par skor ja med... :)

 

Sen fixade jag även ett Id-kort hos polisen, de var verkligen nödvändigt för jag har juh inget giltligt nu... Men förhoppnings ska jag juh få det nästa vecka på tisdag! :)

 

Men annars har de inte hänt så mkt... varit hemma & tagit de lungt.

Myst med Lucaz...

 

 

 

Annars inte mkt...

 

 

 

 

 

 

Av Tjärnmo - 18 oktober 2009 20:01

 Jaaaa... Usch!

Jag har verkligen inte sovit bra inatt...

Bara drömt massa hemska saker... :(

 

 

 

Så får verkligen bli en lugn söndag för min del...

 

Har faktiskt inte gjort nåt speciellt... eftersom jag är väldigt trött & sliten...

 

 

Jag hoppas jag sover bättre inatt!!!

 

 

 

 

 

Hoppas ni andra har sovit gott!

 

lr gör de oxå inatt...

Av Tjärnmo - 17 oktober 2009 20:00

 Jahopp... idag är vi som sakt i värnamo.

 

De skall bäras av mot bruket i Åminne, för att gå på Julmarknad.

Hihi...

 

Känns på ett sätt lite väl tidigt, men man känner juh samtidigt att det börjar närma sig... & de är juh mysigt, me Julmarknad!

 

Vi inhandlade lite godis, julknäckebröd, julmust som är gjort på enbär = kallas: Enbärsmust. ;)

Haha...

 

Sen fick Lucaz även en tomte :)

som han fick välja själv...

 

 

Ja, annars ska vi nog inte göra så mkt mer idag... utan blir en lugn kväll.

 

 

 

 

 

 

Kramar!

 

Presentation


Johanna här, jag är 24 år. Singel, ung mamma & bor i Falkenberg med min underbara son - Lucaz.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Era Tankar... Era Ord !

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken Årstid Är Bäst? Skriv gärna varför i gästboken!!!
 Sommar
 Vår
 Höst
 Vinter
 Vet ej !

Länkar

Arkiv

Min Räddande Ängel

- Lucaz, min prins... du är min räddande ängel! Du skulle bara veta, vad otroligt mycket du betyder för mej... Att jag är en ung mamma för dej är det BÄSTA för mej som någonsin hänt ! Älskar Dej Av Hela Mitt <3: A !

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards