Inte Precis Som Du ! Mina Ord, Mina Tankar & Mitt Liv !

Alla inlägg under oktober 2009

Av Tjärnmo - 12 oktober 2009 14:30

Morronen började stressigt... men inte så farligt ändån.

Lämnat Lucaz idag vid 9.00 och sen var jag ute & gick ca: en timma... Var riktigt kallt idag!


  

Jag !

 inte så vackert... men men! HAHA

 

  

Här var jag nu utanför "skogen" Hahaa...

   ¨

Gick & gick...

Sen kom man hit på en skogsväg...

  

Började här...

 

 

 

 

Sen efter att jag hade varit ute & gått då ca: en timma.

Så kände jag att jag ville hem & ha lite vatten...

Var juh rätt varm & svettig...

så fick bli att duscha...

 

 

Men då kom jag på att jag ska färga håret... så satte igång med det...

 

 

  

 

Först färga jag håret ljusare... ^^

Blir ca: 5-7 nyanser ljusare...

Huh... Blev typ orange :S

Inte riktigt va jag ville ha... :P

Men de blev juh så för de va så mörkt innan...

för jag hade juh svart.

 

 

  

Men sen blev de såhär...

Nu kanske man inte ser så mkt av håret, men ja palla inte & ta mer kort för idag.

Ser sååå trött ut... vilket jag är men, lalalalaa...

 

 

 

Sen gick jag iaf & hämta Lucaz på dagis igen...

När vi kom hem, så satte vi igång med de här...

 

  

Va Nu... Tomt !?

 

 

  

Närrå... de va bara här i ;)

 

 

 

  

Lucaz va nöjd :D

 

 

  

Men han ville ha innan de kom in i ugnen... haha!

Min Sötiz! <3

  

Så här belv dom iaf...

Hyffsat okej... men ville inte att dom skulle sjunka som dom gjorde :(

Jag ville ha dom stora & flyffiga!!!

 

 

 

Men men...

 

 

Kan juh inte lyckas me allt ;) HAHHAHA!

 

 

 

 

Sen var vi trötta & bara hade myyys! <3

 

Av Tjärnmo - 12 oktober 2009 14:30

Grattis...

 

 

på dej min underbara lillbrorsa!!!!

 

 

Hoppas du har en kanon dag!

 

Älskar dej Daniel! <3

Av Tjärnmo - 11 oktober 2009 20:40

Här kommer några av många frågor som berör denna period...

  • Varför måste de va så jäkla jobbigt ?
  • Varför måste humöret va så himla upp & ner?
  • Varför ska vi tjejer ha denna jäkla perioden i månaden & inte killar?
  • "Den" asså perioden hade la kunnat vara lite mildare? - Inte så länge, inte så tjurigt... osv!

 

 

Bläääääääääää!!!

 

 

 

Av Tjärnmo - 11 oktober 2009 13:34

Idag känner jag mej riktigt seg.

Trött, trött & trött... :(

 

Fast att jag har egentligen sovit en hel del... men så kan de va, man behöver vila ut sig ibland. Även JAG! :)

 

Haha... fast inte gjort så värst mkt idag heller... utan bara haft de lungt.

Men har diskat, gör lite lätt lunch nu... för senare ikväll ska jag antingen göra biffar lr köttfärslimpa... ;) MUMMS!

 

 

Nu här sen vid tre så ska jag även tvätta... har en del tvätt nu... men kommer nog gå fortare än va de gjorde sisst... för då hade jag klantat mej lite :/ HAHA!

 

Men man kan juh inte veta allt när man flyttat till ett nytt ställe!

HAHA!

 

 

Nu ska jag gå & ta käket...

 

 

Ha De!

Av Tjärnmo - 10 oktober 2009 11:45

Är nåt som just nu snurrar i mitt huvud.

Jag vet att jag måste nämligen plugga upp Matte, men jag funderar även på att plugga upp Engelska & Samhällskunskap, har även andra ämnen som jag vill plugga bla: Psykologi, Beteendevetenskap.

 

För att sedan kunna plugga till ett yrke som jag vill jobba inom...

Jag vill läsa ett: Socialpedagogiskt program

Som finns i varberg, Campus.

 

Men som sakt först så måste jag läsa upp vissa ämnen, funderar om de ska va på komvux lr om jag ska välja en folkhögskola... vet inte riktigt vilket som är bäst. Men ska försöka få tag på syv nu till veckan & höra vad som blir bäst... Vet inte riktigt om jag är redo för att börja plugga igen, var nämligen riktigt jäkla skol trött det sista på gymnasiet nu 09. Men kanske är lika bra att sätta igång igen. Finns juh inte så värst mkt annat att göra... speciellt inte mkt jobb. Vill juh jobba med människor, som behöver ha stöd, hjälp. Av olika anledningar...

 

Så måste juh börja nån gång!

 

Ajja...

 

Men folk... säg va ni tycker!

Börja plugga igen, lr inte???



Men nu måste jag dra... ska börja fixa käk nu till mina två suriiisar! HAHA!


 

 

 

Ha de gött! & Var rädda om er

 

 

 

där ute! ;) 

 

 

 

 

 

Av Tjärnmo - 9 oktober 2009 16:48

FASEN !

 

 

att det ska vara så jäkla svårt för en buss jäääkel att komma i tid?

Huuh... Jag & en kille från Fami... fick vänta 1 timme & kanske lite till för att det skulle komma en bussjääävel!

 

Vi ringde även upp Hallandstarafiken... jäkla skit äre vad det är!

Sen ringde dom & sa att vi skulle ringa en "vanlig" taxi i fbg å säga till dom att swebuss i Halmstad ska betala "räkningen" för att de är som som strulat till det... undrar varför dom sa vanlig :S finns de ovanliga taxibilar? =S Ajja...

 

När vi ringde taxin iaf... så sa dom att de måste dom höra av Hallandstrafiken & då ber jag dom ringa dit. Så gjorde dom de & ringde upp mej... & Sa att de har inte hallandstrafiken nån aning om... Jag blir FÖRBANNAD!!! VA FAN!

 

Var juh för FAN dom som sa att jag skulle ringa en "vanlig" TAXI!

Ajja... Då ringde jag upp Hallandstarafiken igen... & sen prata som där... & bla bla bla...

 

 

& Sen kom det en buss 1 TIMMA efter att den skulle varit där...

 

Helt Sjukt För Fan!!!

 

 

 

Hatar bussar så sjukt mkt just nu... Man ska juh inte behöva vänta på en jääkla buss! Ajja...

 

Vi skrev iaf på sånnahär ersättningspapper... så får hoppas man får nåt för det iaf ! 

 

 

Men förutom de så har de väl varit en okej dag... ska snart börja fixa käk...

 

Blir korv & mos idag tror jag! ;)

 

Kommer resutlat ;)

 

 

 

 

Tjaaråå! 

Av Tjärnmo - 8 oktober 2009 16:30

Ja, de kan jag lova att det har varit...


Vi har nyss gjort i ordning bland lådorna så att mer skulle få plats i klädkammaren...

Var tungt... men tillslut blev de okej... inte så mkt lådor framme nu... så de känns mkt bättre!


Ajja... men nu ska vi fixa nåt å käka...




Ha de fint!

Av Tjärnmo - 7 oktober 2009 21:30

Börjar me att jag ska möta upp dom som ska bo där jag bodde innan & lämna nycklarna och visa dom runt, till tvätten, förrådet & där man slänger sina sopor...


Därefter lämnade jag Lucaz på dagis... han var där till två idag.


Sen skulle jag vidare till fami.


därefter hämtade jag Lucaz på dagis... & sen skulle Lisa komma & hämta Lucaz... fick en liten stund med min lilleprins innan...


Sen så grejja vi här hemma några timmar sen var de mys framför tv:n :)


Lisa ska ha Lucaz tills på fredag... så då ska vi hinna göra en del innan han kommer hem igen.

Känns precis lagom att va lite barnledig nu när man precis har flyttat... Alla behöver en paus ibland.



Så äre...



                            Ha de gott folk! 

Presentation


Johanna här, jag är 24 år. Singel, ung mamma & bor i Falkenberg med min underbara son - Lucaz.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Era Tankar... Era Ord !

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken Årstid Är Bäst? Skriv gärna varför i gästboken!!!
 Sommar
 Vår
 Höst
 Vinter
 Vet ej !

Länkar

Arkiv

Min Räddande Ängel

- Lucaz, min prins... du är min räddande ängel! Du skulle bara veta, vad otroligt mycket du betyder för mej... Att jag är en ung mamma för dej är det BÄSTA för mej som någonsin hänt ! Älskar Dej Av Hela Mitt <3: A !

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards